naar inhoud

Evaluatie - Kunstig Competent

rollen (grote weergave)

Wij gebruiken een evaluatiesysteem volgens Kunstig Competent.

Dit is een systeem op basis van woordelijke feedback, zonder punten. De evaluatie vertelt niet de hoeveelste je bent, evenmin hoeveel punten je waard bent.
Centraal staan 5 even belangrijke rollen die ontwikkeld worden tijdens het leerproces: onderzoeker, performer, kunstenaar, vakman, samenspeler.

Om niet verloren te lopen in deze nieuwe wereld, werden per rol landkaarten gemaakt die dit samen verder verduidelijken.

Leerlingen komen binnen in het deeltijds kunstonderwijs als een unieke persoon met eigen dromen en wensen, met een eigen voorgeschiedenis en achtergrond, met eigen mogelijkheden en kansen.
De verschillende artistieke competenties nodigen uit om bij de evaluatie doorlopend met verschillende brillen naar leerlingen te kijken, eerder dan vooral de vakman bij een momentopname te quoteren.

Ook het raamleerplan dat we gebruiken is helemaal gestoeld op Kunstig Competent.

Aan de volledige integratie hiervan in de lespraktijk wordt dit (en vorig, en volgend) schooljaar hard gewerkt.