naar inhoud

Evaluatie - Kunstig competent

Wij gebruiken vanaf dit schooljaar een evaluatiesysteem volgens Kunstig Competent.
(Alleen sommige leerlingen in 4.3 worden net zoals vorig jaar in H3 optie Instrument beoordeeld.)

Dit is een systeem op basis van woordelijke feedback, zonder punten. De evaluatie vertelt niet de hoeveelste je bent, evenmin hoeveel punten je waard bent.
Centraal staan 5 even belangrijke rollen die ontwikkeld worden tijdens het leerproces: onderzoeker, performer, kunstenaar, vakman, samenspeler.

De verschillende artistieke competenties nodigen daarbij uit om bij de evaluatie doorlopend met verschillende brillen naar leerlingen te kijken, eerder dan vooral de vakman bij een momentopname te quoteren.

Ook het raamleerplan dat we gebruiken is helemaal gestoeld op Kunstig Competent.

Aan de volledige integratie hiervan in de lespraktijk wordt dit (en vorig, en volgend) schooljaar hard gewerkt, bijvoorbeeld op onze eerstvolgende pedagogische studiedag.

De verdeling van de evaluatiefiches gebeurt grotendeels via de klassen, behalve dan bij Dans.
De elektronische versie kampt met wat kinderziektes in het systeem en wordt momenteel en zo spoedig mogelijk (ook) aan iedere leerling via e-mail verspreid.
Ons excuus voor het wachten!

op 05 maart
Nieuwsoverzicht